torsdag 6 augusti 2009

Sommarmat

Inspirationen i köket har väl inte varit på topp i sommar. Det har blivit mycket pasta med olika såser.. Bakat har jag inte heller gjort så mycket, mest blåbärsmuffins där jag använder dinkelsikt & byter ut en del av sockret mot hackade torkade aprikoser. Supergoda blir dom & man märker ingen skillnad förutom Stora K som massakrerar muffinsen för att hitta minsta lilla spår av aprikos & så blir hon sur. Varför kan inte du göra som andra mammor när du bakar, varför måste du alltid försöka smyga ner dinkel & så..?? Jo då jag gör allt vanlig kladdkaka ibland också & vetebullar fast det är väldigt sällan.
Ikväll hade jag kvar tacofärs från en snabb tacomiddag igår. Det fick bli en tacopaj. Jag gjorde pajdeg med olivolja & ja jag använde lite fullkornsdinkel i degen fast mest vetemjöl. Det fick ändå godkänt av barnen. Jag kavlade ut degen & la i en form. I med tacofärsen, ovanpå det tomat i tjocka skivor. Jag blandade cremefraiche med vitlök & tacosås & bredde på tomaterna. Så toppade jag allting med riven ost & in i ugnen. Gott men ganska fett & mättande..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar