tisdag 22 september 2009

Yoga med förhinder

Igår var jag till osteopaten. Härligt att ha hittat en behandlingsform som kan gå direkt på problemet dvs mina höfter. Hon bände, tryckte & "gungade" i båda höfterna i nästan en timme. Det var något med att min högra höft roterade framåt & därför blev jag stel i vänster höft som fick bära för mycket tyngd. Nu när jag är mammaledig har jag bara råd att gå högst en gång i månaden men jag hoppas ändå att det ska ge resultat. Jag vet flera i mysoregruppen som har gått till samma osteopat & jag har sett stor skillnad speciellt i deras stående positioner. Idag har jag skrivit ett informationsblad till min nybörjarkurs i Ashtanga, jag hoppas verkligen att det blir tillräckligt många anmälningar så att kursen kan starta i oktober som planerat. Jag har också läst i boken Yogaliv åtta steg till ett liv i lätthet som jag har fått låna av min kära kollega på träningscentret. Därför var jag verkligen sugen på att ställa mig på mattan & träna ikväll. Lämnade över lilla M till mannen vid åttatiden men så fort jag gick ur rummet började hon gallskrika. Rullade ut mattan men kunde inte koncentrera mig. Jag tog henne & då blev hon direkt jättepigg & glad. Så där höll det på fram till halv tio när hon äntligen somnade. Gjorde 5 solhälsning A men sen blev jag så otroligt hungrig.. Får väl skylla på amningen... Så jag gick över till att äta hjortronfjällyoghurt med kanel & müsli & te & ostmacka. Suck, får väl satsa på yogan imorgon istället..

1 kommentar:

  1. En klen tröst när kroppen vill ha yoga - yogan finns där ändå! Om Shanti

    SvaraRadera