torsdag 5 november 2009

Hälsa

Köpte senaste numret av Hälsa för att det var yogaspecial. Inte så många sidor om yoga, helst skulle man vilja ha en hel tidning som bara handlar om yoga! Men man får nöja sig med det lilla. Tyckte dock att dom skrev lite tråkigt om ashtanga yoga. " Den kräver att man gör avkall i sin vardag och tränar flera gånger i veckan och minst en och en halv timme per gång för att få bra effekt och inte få skador" Jo jag kan erkänna att det är det man strävar efter om man riktigt fastnat för ashtangan men jag känner flera som tränar en gång i veckan och tycker att det är jättebra för dom. Eller som jag som tränar många gånger i veckan men kortare stunder, ok jag hinner inte alla rörelser i serien men gör jag bara solhälsningar och stående ofta så tycker jag det är fullgod träning och till stor hjälp när jag gör hela serien..

1 kommentar:

  1. Jag vet att dom kommer att komma med en liten ursäkt eller något liknande till oss ashtangisar. Bra att fler reagerade så att det inte blir en helt sne bild av "oss" ute i svedala!

    SvaraRadera