onsdag 11 november 2009

Jag har märkt att de senaste veckorna har tisdagar blivit en vilodag från yogan. Jag brukar storhandla på tisdagkvällar & efter det brukar både energin & ambitionen att orka yoga vara puts väck.. För att undvika det så yogade jag igår morse. Lilla M satt framför mattan på en filt & när hon började tröttna lite fick hon vara med på mattan. En speciell känsla att stå i prasarita padottonasana & ha en bäbis som drar i ens hår & undersöker ens näsa:-). Ikväll blev det kvällsyoga efter att jag fått alla barnen i säng. Känner att jag har ett behov av att stå länge i varje asana & andas. Därför hann jag bara med solhälsningar & alla stående men gjorde alla rörelser grundligt. Funderade lite på ahimsa när jag satt en lång stund i yoga mudra. Ahimsa på mattan så man inte ska skada sig & ahimsa i förhållande till andra. Men en annan aspekt av ahimsa som jag har märkt i livet är att sedan jag började med yogan så har jag svårt att göra saker som inte känns rätt för mig & som jag inte vill. Svårt att våldsföra sig på mig själv genom att stressa för mycket på jobbet eller umgås med dom som inte ger mig energi. Lätt att göra saker som känns bra & rätt för mig som att undervisa i yoga, att skriva & att hitta en ny roll på jobbet.

1 kommentar: