lördag 7 november 2009

Lördag

Hade tänkt att yoga idag för både tisdag & torsdag var jag för trött att ställa mig på mattan. Lilla M har varit krånglig & hungrig på natten hela den här veckan.. Men det blir inte alltid som man tänkt sig för mannen fick kramper i sidan på halsen så vi fick åka till sjukhuset då det bara blev sämre. Lite rädda att det kanske var någon konstig biverkning efter svininfluensavaccinet som han fick tidigare i veckan. Han har fått förtur då han tillhör riskgrupp med sin astma. Som tur var blev det bättre medan vi var på sjukhuset men är inte helt bra ännu. Läkaren trodde det var en svår form av nackspärr.. Dessutom hade vi bjudit hem våra föräldrar på middag ikväll. Hann inte förbereda maten som jag hade tänkt mig. Men blev ändå lyckat & gott. Vi gjorde en grekisk köttgryta Stifado, kryddad med kanelstång, nejlikor, lagerblad, vitlök, tomatpuré & rödvin. Till det både klyftpotatis & ris som de brukar ha i Grekland, & en stor fetaostsallad med grillad paprika i. Paprikan blir söt & god när man grillar den. Jag grillar den i ugnen tills skalet börjar bli svart & få blåsor, sen lägger jag den en stund i en plastburk med tätt lock, då är det lätt att dra av skalet. Till efterrätt hade jag tänkt mig en äppelpaj men pga tidsbristen så slängde jag ihop en kladdkaka, enligt receptet här. Tog bara några minuter & den blev jättefin & god med vispad grädde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar