fredag 18 juni 2010

Att skriva

Vad ska du skriva i den där skrivboken? (se förra inlägget) sa min kompis som ska med på Thailandsresan. Ja vad ska jag skriva funderade jag på när jag kom hem. Jag plockade fram en gammal skrivbok som jag har där jag har skrivit en massa kloka ord från olika böcker. Nej, jag vill hitta egna kloka saker att skriva om tänkte jag men kom inte alls på något konkret. Men nu kom jag på en del jag kan skriva. Jag kan skriva om vad jag är tacksam över just den dagen när jag skriver. Jag kan skissa upp mina önskningar & planer för framtiden.. Jag kan skriva om var jag vill lägga mitt fokus.. Jag kan skriva om & fundera över en del ideér & planer som har börjat gro hos mig. Som kanske kan börja växa fram till hösten...

3 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Det är underbart att ha en liten bok att skriva i precis som man vill! :) Jag tror absolut att dina böner blir hörda.

    Kramar*
    /S

    SvaraRadera
  2. Det låter som en bra skrivplan! Och när man börjar brukar det rulla på. Du har väl skrivit mycket i ditt liv, har du inte? Må så gott och jag tror att det man sätter på pränt i form av önskningar, det har en tendens att hända :)

    SvaraRadera