tisdag 19 oktober 2010

& ikväll yinyoga

5 minuter i fjärilspositionen.
Tisdagar har jag mitt yinyogapass i den nya fina shalan. Åtta nyfikna yogisar hade hittat dit. Yinyogan är nytt hos oss så de flesta har inte provat det tidigare. Jag använder ett tidtagarur för att ha koll på hur länge vi stannar i varje asana. Det är fortfarande lite svårt att veta exakt hur många positioner jag hinner med under passet. En del positioner känns lite tuffare och då stannar vi i tre minuter. Andra i fem minuter. Jag tycker det är så kul att planera passet innan & bestämma vilka asanas jag ska ta med, känns lite crazy.. då man är van från ashtangans strikta serier... Passet slutar kvart i nio och när jag hade släppt ut alla ska jag gå upp & släcka alla ljusen, låsa & larma. Lite mörkrädd är jag, men det gick bra..

Annars är jag ganska trött för lilla M har krånglat med sömnen flera nätter i rad. Måndag storhandlade jag & skjutsade stortjejerna på olika aktiviteter, var trött men gjorde ändå mina solhälsningar.
Min alldeles egna första yogakurs började i söndags & det kändes jättebra, tror att det blir en bra grupp..spännande att se hur det utvecklas. Efter kursen tränade jag med mysoregruppen, alla mina asanas i första serien, yoga chikitsa.. Namasté

4 kommentarer:

  1. Fint att du är igång. Jag älskar friheten i att sätta upp egna pass, ävenom det samtidigt är både skönt&tryggt att luta sig mot "det färdiga" i ashtangan. En kombo är oslagbar. Lycka till med dina klasser, kram!

    SvaraRadera
  2. 8 personer låter lagom i mina öron :) Och visst är det härligt att få vara lite fri i tanken också när man planerar sina lektioner? Lycka till och kramkram

    SvaraRadera
  3. Vad roligt, jag har länge velat prova ett riktigt pass i yinyoga. Det verkar så vilsamt.

    SvaraRadera
  4. Tack:-). Jag tycker att yinyoga är bra att göra hemma själv, så det kan jag rekommendera. Det följer med en cd till Yin yoga kit, (bok, cd och asana-kort) som är bra om man inte har något pass i närheten där man bor.. Namasté

    SvaraRadera