onsdag 6 oktober 2010

Tappad röst & yinyoga

Förkylningen blev till irriterad hals & en tappad röst.. Har skrivit tidigare om min heshet som höll i sig i ett helt år.. Hade fått operationstid av stämband i september men tackade nej då jag blev så bra i rösten under sommaren. Tror det var den fuktiga luften i Thailand som gjorde susen. Hoppas nu att jag inte är tillbaka på ruta ett, utan att det bara är en tillfällig heshet.. Igår hade barnen studiedag, så vi åkte till ett nybyggt badhus några mil härifrån. Stora K ville inte följa med hon ville hellre åka till det stoora badhuset i den större staden, det ville inte jag. Viljor som stångades men jag tog ut mitt vuxenmandat och bestämde. Tråkigt men nödvändigt..
På kvällen höll jag i min första lektion i yinyoga. Har lovat att jag ska prova att ha ett pass i veckan, yinyogan är inte så känd här men några få hade hittat dit. Var lite rädd att jag inte skulle lyckas förmedla den känslan som jag själv har när jag gör yinyoga. Kändes ändå som det blev ett ganska bra pass, även om min röst inte var den bästa. Hade tänkt att inte prata så mycket under passet men kunde inte låta bli.
I mitt egna lilla företag ska jag bara hålla i yogakurser till och börja med. Nu har jag bara en plats kvar på nybörjarkursen som börjar nästa söndag. Var orolig för att inte få några anmälningar då jag startade mitt i oktober och inte direkt har gjort någon reklam mer än att maila ut till mina yogakontakter.. Så jag känner mig tacksam för att kursen ska bli av. Nybörjarkurs i ashtanga. Ska bli så roligt:-).

4 kommentarer:

  1. Åh men Ulrika va roligt med yogakurser! Lycka till! Och krya på dig i halsen. Kram

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att du (också) är igång med egen yogaverksamhet. Det är en otrolig resa att göra! Lycka! Hoppas din hals visar sig från en bättre sida snart, vi ber en liten bön för det. Kram!

    SvaraRadera
  3. Tack!! Jag blir så glad för era ord!! Verkar vara en trend hos oss yogisar att starta egen verksamhet:-). Känns skönt att ha "cybervänner" där man kan hämta inspiration & få råd & tips. Kram

    SvaraRadera