torsdag 11 oktober 2012

En bra dag

Solen skiner, jag lyckas klämma in en långpromenad på lunchen. Tänker att jag älskar mitt liv. Att jag har valt det här. Tacksam för min fina familj. Jag har valt att jobba heltid nu med tanke på vårt drömboende som börjar ta form. Jag har bett om att få jobba mer med människor & grupper & det händer nu. Jag har önskat att få in mer yogaundervisning & nu gör jag det på jobbet. Jag vill jobba mer med coachning och det gör jag och dessutom får jag en coachutbildning betald. Saker faller på plats. Det som tröttar ut mig är att jag jobbar hårt på jobbet & sen fortsätter det hemma. Jag har ett ansvar mot mig själv att se till att få balans i tillvaron. Jag bokar in dagar utan möten i min kalender på jobbet. Jag får nog boka in egentid & vilotid hemma med. Men det som jag glömmer bort i bland när jag tittar ner på allt som ska göras, är att höja blicken och titta efter min ledstjärna. Min vision. Jag är på rätt väg!

Rensade lite hemma och tog med några böcker till jobbet. En härlig bok av Mia Törnblom. Slår upp dagens datum: "En dålig dag för den som tycker om sitt arbete är bättre än den bästa dagen för den som inte gör det".

3 kommentarer:

  1. Jamen visst, amen på det!
    Höja blicken är ofta svaret och trösten när det är som mest tungrott!

    SvaraRadera
  2. Sat Nam & amen.. ja det är viktigt när vi har för mycket som vilar på våra axlar..

    SvaraRadera
  3. Oj, det där citatet bet sig fast i mig. Jag måste göra något åt min jobbsituation! Samtidigt glad för din skull, du är på väg min vän. Kram och skön helg!

    SvaraRadera