onsdag 31 oktober 2012

Meditationen

Har gjort meditationen the illuminated path varje dag nu. Ikväll härdar jag ut i 31 minuter. Härdar ut är verkligen rätta orden. Känns bra i början, men i slutet är det så otroligt jobbigt. Jag vill bara sluta & slänga mig ner på yogamattan som ett tjurigt barn. Men jag fortsätter ändå. Tänker att meditationen känns som ett helt liv. Peppar mig själv på engelska. Har väl yogat för mycket till engelska lärare via datorn. Keep up ropar jag inuti. There´s no stopping now!

Nu är jag värd en stor kopp te. Imorgon är jag ledig, har tagit höstlovs-långweekend:-).

2 kommentarer:

  1. Smart! att tänka på meditationen som ett helt liv. För så är det ju ibland. Allt ryms med medan man sitter där och övertalar sig själv att hålla ut! Och så fnissar jag litegrann åt ditt engelska pepp :) Jag får bita mej i tungan så jag inte instruerar på engelska i mina klasser, så mycket uttryck är mer beskrivande på engelska. Låter bara, dessvärre, oftast enormt fjantigt att stå framme i en klass och säga keep up, keep up :D

    Sköööönt med ledigt! Jag joinar imorron ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi, jo jag skrattar själv åt min engelska pepp. & i mina klasser kan jag inte låta bli att citera keep up and you will be kept up. Fast jag skriker inte keep up:-). Fortsätt låter inte lika bra, ge inte upp.. nja.. kram

      Radera