söndag 30 december 2012

Borta bra men

Hemma igen efter två dagar i huvudstaden. Det var stortjejernas julklapp. Lilla M fick stanna hemma hos mina föräldrar. Vad har ni gjort? frågade hon när vi kom hem. Sprungit i affärer svarade vi. -Tur att jag inte följde med sa lilla M. Hon är klok. Stockholm är så vackert men jag blir alltid förundrad över alla som springer omkring bara för att köpa saker. Som om det vore meningen med livet!? Nu var vi inget undantag, stortjejerna ville shoppa & var så nöjda med sina inköp. Jag köpte några få saker som jag behöver. En ny väska, en tunika, en kofta & en parfym från Lush.
Här bodde vi, Hasselbackens hotell på Djurgården.
Skönt att vara hemma igen & börja dagen med yoga. Snart stundar ett nytt år. Saker & ting känns lite osäkra för mig nu. Jag brottas med att bara vara lugn & känna tillit.

4 kommentarer:

  1. Välkommen hem - och förhoppningsvis välkommen hem till ett lugn, som liksom sprungit undan dej i år. Kram och gott nytt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, lugnet finns nog här innerst inne:). Kram

      Radera
  2. Kram och jag känner igen mig i den där osäkerheten. Jag har valt att stå stilla och lyssna inte gå någonstans ;)
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera