onsdag 19 december 2012

Yoga-jul-lov

Igår var det sista tillfället för min yogaklass innan juluppehåll. Känns skönt för på sistone har det varit för mycket stress och för lite yoga i mitt liv. Vill inte sitta på mattan längst fram i salen om jag inte har min egen yoga djupt förankrad i mig. Dessutom är jag i grunden en stelis så har jag inte suttit korslagda ben på några dagar är det inte skönt att sitta så länge. Jag behöver yoga varje dag, jag behöver ha min andliga disciplin med mig.
Idag är en bra dag. Har sjungit mantran i bilen när jag skjutsat halvkrasslig lilla M till barnvakt. Jag känner mig lugn & hoppfull trots att det är mycket som snurrar runt mig. Många som kräver mycket av mig. Bara att vara familjens chaufför kräver mycket. Jobbet kräver mycket. Husbygget. Julen kräver en del, förhoppningarna är stora där. Men idag kan jag ha ett annat perspektiv.

Tiden rusar fram & det är snart ett nytt år. 2013. Min "önskemålstavla" gjorde jag en bit in i 2012. Blir fortfarande glad när jag tittar på de förhoppningar & drömmar som jag har beskrivit där. Det som jag vill ha en nystart i 2013 är MATEN & YOGAN. Bättre mat & mer yoga. That´s it.

4 kommentarer:

  1. jag har också haft mina sista yogaklasser och det var nästan som jag blev släptrött bara av att veta om det när det var klart :) Och jag blir lite intresserad, har det slagit in, det du önskat för året?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte gjort "bokslut" än men det känns som att allt är möjligt:-). Kram

      Radera
  2. Även yogalärare behöver paus. Tid för egen input och eftertanke, och vila. Tänker att vi behöver vara lite av ett föredöme där, att inte bara gogogo hela tiden. Önskar dej djupa andetag, tid för yoga och massor av god mat - både under helgerna som stundar och inför det nya året. Önskemålstavlor är fantastiska verktyg! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det låter bra med djupa andetag, yoga & god mat. Får mig att le:-). KRAM

      Radera