fredag 15 februari 2013

Fredagsfunderingar

Har varit så trött i två dagar. In i märgen trött på kvällarna. Rullade ändå ut yogamattan igår & gjorde ett kort pass, yogapass för andning med huden. Kort & intensivt med mycket eldandning. Gjorde susen känner mig betydligt piggare idag. Även om jag vet att tröttheten finns med. Jag måste hushålla med min energi & vara rädd om mig. Kosten den här veckan har inte heller varit något att skryta med. Alldeles för mycket kött & gräddsåser. Nej nu vill jag bara äta grönt! Det är svårt att få till det ibland när både familjen ska bli nöjd & det är tidspress pga tjejernas alla träningar. Dessutom har det bjudits både semlor & vaniljhjärtan här på jobbet. Har inte haft hjärta (& hjärna) till att tacka nej. Nu vill jag ha gröna drinkar & detox-te. Får se hur det blir med den saken. Men har en intention.

Idag är jag tacksam för: ♥ Min medi-yoga kurs som börjar på söndag är helt fullbokad. ♥ Nästa vecka ska jag till Stockholm på coachutbildning igen. ♥ Vårt nya hus kommer snart. ♥ & sist men inte minst: min familj, min hälsa & mitt liv, såklart!!

4 kommentarer:

  1. Längtar också efter gröna drinkar. Har börjat prova mig fram med avocado som bas och sedan med spenat och något bär eller lite frukt. Det blir så gott! Skön helg och stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Avocado som bas låter perfekt, då blir man mätt också. Ska försöka komma igång igen med det jag med. Tack för inspiration och trevlig helg, Kram!

      Radera
    2. Ja, åh, det kan vara tufft att få till bra mat när tiden är tight. Jag har försökt hitta bra matrutiner även när klockan tickar. Liksom försökt tänka att jag måste inte koka ris och fixa gryta för att det ska vara 'mat' - det räcker med att koka ett gäng ägg och äta tillsammans med avokado (med örtsalt, mums), vilket ändå känns vettigare och mer mättande att slänga i sig ett glas juice och en smörgås. Men det tar tid att ändra om och tänka om, as always ;) Och att dessutom få familjen med på att det ÄR helt okej mat även det. Ägg och avokado som ett exemplar här.
      Kram och ha en skön helg!

      Radera
    3. Jo absolut det är bra att fundera i nya banor. Trist nog så gillar varken jag eller döttrarna ägg. (inte min mamma eller mormor heller, det ligger i släkten.. tror jag) annars är det bra snabbmat. Jag gillar varm och lagad mat, men då är det lätt att fastna i "kött-träsket" och det vill jag komma ur. Kram och tack det samma:-)

      Radera