fredag 26 juli 2013

Dagens

Åhh vilken sommar vi har. Det roliga är att jag faktiskt visste att det skulle bli en fin sommar i år. Idag har vi bara skrotat här hemma. Dragit lite ogräs, pratat med blivande grannar, tagit ett dopp i viken. Ingen morgonyoga då jag sover länge just nu.Ibland är det skönt att ligga & dra sig - sova ut riktigt ordentligt. Yogade innan kvällsmaten. Maya Fiennes dvd för andra chakrat. Uppvärmning med de fem tibetanerna. Usch blir lite yr & illamående.. Även kriyan & meditationen är ganska påfrestande.

Jobbar med att inte jämföra mitt liv med andras. Inte med grannen som springer en mil i värmen, inte med en vän som är ute på fester hela tiden. Trodde att jag hade slutat att jämföra. Men det finns ett stråk av det kvar. Medvetenhet är första steget till förändring.

4 kommentarer:

  1. Ja, man tror att man är färdig med vissa bitar och så; simsalabim! Huvudsaken är att man är på väg.
    Det är du ju.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marika, inväntar simsalabim:-)

      Radera
  2. Lustigt, jag har också tänkt mycket på jämförelser, svårt att ta sig ur det helt. Men första steget är ändå att bli medveten. Vi är på väg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja bra att inse att man jämför & se det lite utifrån.. Kram

      Radera