tisdag 16 juli 2013

Upp som en sol ner som en pannkaka

Kan man beskriva min energinivå som. Ena dagen jogga & känna sig stark. Nästa dag darrig & helt slut. Tolkar det som att kroppen vill helt enkelt inte ha för fysisk träning just nu. Hänger i med meditationen. Gäller att inte tveka utan så fort jag kliver upp ur sängen är det bara att ta sikte på yogamattan. Skönt att ha kvällen fri att umgås med familjen. Det är så lätt hänt att yogan inte får ta sin plats om man spar den till kvällen. Mantrat är fortfarande svårt & armarna värker. Dessutom känner jag mig väldigt skör & lättstött. Vill helst att familjen ska behandla mig med sidenhandskar:-).
Ingen pannkaka... Stora bröd (turkiskt bröd) stekta i olivolja. Fyllda med tzatziki, lite grillad paprika &
 kyckling, rödlök, tomat & gurka. Perfekt semesterlunch! 

6 kommentarer:

  1. Detdär känner jag igen, behovet att bli behandlad med sidenhandskar. Kram på dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi, fast familjen har inte riktigt fattat den grejen ännu.. Kram tillbaka♥

      Radera
  2. Skickar kramar och energi. Var rädd om dig när du har mens. (mitt eviga mantra som går ut på att inte göra någon yoga de tre första dagarna:))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör inte yoga i den bemärkelsen nu utan sjunger ett långt & krångligt mantra. Däremot måste jag lära mig att vila & hushålla med energin:-)). Kram

      Radera
    2. Men det som mantrat gör, den vibrationen och energin måste påverka också tänker jag. Och kanske går den energin åt motsatt håll jämfört med menstruationens nedåtgående spiral? Vill inte vara provokativ, jag undrar bara.

      Radera
    3. Jag tror faktiskt inte den alls är negativ vid mens. I KY undviker man vissa saker vid mens men slutar inte att yoga. Jag tänkte precis som du när jag gjorde ashtangan men KY känns som en helt annan grej. Jag har vilat de senaste gångerna vid ladies holiday och då kändes det inte alls bra..

      Radera