tisdag 7 april 2015

Att räkna sina blessings

Påsken har varit lugn & skön. Fint väder, yoga, promenader, lite för god mat & för mycket godis. Numerologin från i workshopen i torsdags har på ett vis följt mig genom helgen. Kanske mest det som var negativt med de siffror jag har. Men det är ändå positivt med en ögonöppnare, att bli medveten om mönster som pågår. När jag är ledig är det ofta en del saker som jag tänker att vi måste ta tag i. Sedan hänger jag upp mig på det som inte har blivit gjort. Istället för att se det som jag faktiskt har gjort. Åttor (som dyker upp två gånger i mina siffror, i självet och i livsväg) kan vara så att de väntar på att allting ska vara perfekt innan de kan njuta av det. Det tänkte jag inte alls stämde på mig, men nu när jag har betraktat mig själv under helgen så är det faktiskt lite så. Tänkte på det när jag stod & stekte plättar till lilltjejen & hennes kompis igår. Sjöutsikt från köksfönstret där sjön glittrar i solljuset. Hallå! försök att vara här & nu & njuta & strunta i att larmet fortfarande inte är monterat, sänggaveln som skulle läggas ut på blocket står kvar i vårt sovrum & gräsmattan inte är krattad. Alla känslor får finnas men det är lättare att vara positiv om man räknar sina blessings & är nöjd över alla saker man faktiskt har gjort!

4 kommentarer:

  1. Hög igenkänning... fast tur man är medveten i alla fall. Tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt och trist att vi är fler som bråkar med oss själva.. Hi hi.. Kram

      Radera
  2. Spännande det där med siffrorna och hur man först inte tycker att det känns som en själv och sedan kommer man på att jo, det gör nog det... Härligt när man kan vända tankarna och inse hur mycket man har och gör. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja bra om man kan vända tankarna, får nog träna lite mer på det. Eller kanske helt enkelt meditera mera så blir allt bättre. Kram

      Radera