måndag 27 april 2015

Läget

Jag vet inte när det vände. Kanske var det efter mötet i Stockholm i torsdags då jag gav min åsikt, men kanske borde ha varit tyst. Eller i fredags då jag insåg att jag nog skulle sitta själv i insläppet till årets stora gymnastikevenemang samtidigt som lilltjejen skulle stå utklädd & klar vid en annan ingång. (Efter lite hysteriskt ringande ordnade det sig). Det negativa, oroliga tänkande fanns helt plötsligt där. Sömnen har blivit lidande & det beror inte bara på nervös väntan nattetid på att stordotter ska komma hem eller att lilltjejen har haft en envis hosta. När jag satt där på yogamattan i lördags förmiddag, kroppen kändes stel & allting kändes bara spänt & oroligt tänkte jag att jag är ingen vidare förebild att ta plats som lärare. Men sen kom tanken att det är en av mina styrkor att jag har varit där, jag har mått dåligt. Det ger mig en förståelse när någon annan har det som jag har det nu.
Imorse tänkte jag att nu får jag vända blad & ta nya positiva tag. Orkade inte upp till yogamattan, blev bara tre korta snabba övningar. Men den gröna drinken tänkte jag absolut få till trots morgonstress. När jag skulle mixa den var min nya blender helt död... Ridå.. Fick köra drinken med stavmixer så nu har jag ett grönprickigt kök... Kram & Sat Nam

8 kommentarer:

  1. Ja-a du, hur lätt är det inte att fastna i de negativa och oroliga tankespiralerna?!! Det bara kommer. Ändå finns medvetenheten där och både du och jag har blivit snabbare att trampa på bromspedalen. Det vänder. Du fixar det. Kram och Sat Nam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nina, tårögd är jag, det vänder, vi fixar det. Kram

      Radera
  2. Ibland är det bara blä för all oro och för mycket tänkande - förra veckan var det jag som var djupt där. Men du vet att det går att vända, och det har du nog redan börjat göra eftersom du är där i tanken redan. Mixern... ja vad ska man säga, bara skratta åt eländet och ta ett djupt andetag. Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja blä för onödig oro. vet du i morse kickade mixern igång igen, förvånad & glad. Kram

      Radera
  3. Jag tycker du är fenomenal på att vända på det negativ! Heja dig! Kramar

    SvaraRadera
  4. Åh kära du! Jag vet ingen som är så bra på att vända och se annat i tillvaron som du. Oron, tankarna som kommer om natten är oftast mörkare än under dagen. Känner så väl igen mig. Varm kram och ett grönprickigt kök låter lite som Pippi Långstrump :)

    SvaraRadera