onsdag 30 december 2015

2015

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om 2015. På många sätt har det varit ett fantastiskt år. Men också ganska kämpigt på något sätt. När jag tittar tillbaka inser jag att det har varit mycket yoga. Mitt i kundaliniyogalärarutbildningen med sina helger och många workshops. Det jag minns mest är vit tantra, den långa retreaten på Ängsbacka och i Hannemo & den fina yogafestivalen i Järna.  Härliga tillfällen men också påfrestande, inser det när jag tänker tillbaka & minns "yogabaksmällan" som jag har fått efter flera tillfällen. När jag har kommit hem har jag blivit däckad i migrän (jag brukar inte lida av det annars).
Jag har också tillbringat många timmar på yogamattan, nästan varje dag. Ibland har jag bara gjort en kortare meditation eller ett kortare yogapass men jag har min andliga disciplin. I höst har jag även undervisat mer än jag har gjort tidigare. Två dagar i veckan med dubbelpass utöver mitt vanliga heltidsjobb. Ett av passen var för personalen på lasarettet i min lilla stad. För att göra det startade jag ett eget litet företag som än så länge inte gör så stort väsen av sig.
Jag minns också min mans 50 års dag då vi åkte till Helsingfors & hans 50 års fest. Det var fint & kul men alldeles för mycket stress innan! Tur att vi så småningom fick varva ner & tillbringa tre härliga veckor i Thailand med hela familjen & våra goda vänner. Jag yogade varje dag & vi tog det lugnt i solen. Fantastiskt härligt! När vi kom hem väntade jobb men jag jobbade halvtid några veckor & fick lite lugn & ro hemma med. Hösten snurrade igång med mycket jobb. Mannen & jag var på en tur tillsammans till Danmark. Jag fick göra min 40 dagars meditation Sat Nam Ji på hotellrummet.
I september blev jag äntligen klar med lärarutbildningen. Klarade av tentan trots att jag fick ett migränanfall under tiden jag skrev den. Det har varit en omvälvande tid..
Vad har jag lärt mig då? Att jag ska försöka ta det lite lugnare..? Vet inte om det har gått in riktigt, jag har tackat ja till att fortsätta mitt pass på lasarettet utöver mina andra yogapass. På mitt vanliga jobb har jag mer ansvar än tidigare & med det mer krav...Hemma har de tre döttrarna mycket träningar som kräver engagemang & skjutsning. Tänker att jag får andas djupt, följa med & lyssna på den lilla rösten inombords. Jag önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År. Må vi alla få leva i välgång & lycka! Kram & Sat Nam

5 kommentarer:

  1. Vilket händelserikt yoga-år du har haft! Och tänk så mycket som hinner hända på ett år. Jag önskar dig också ett riktigt Gott Nytt År och skickar med en liten säck med vila och stor uppmärksamhet på den lilla rösten inuti <3 Kramar min yogavän!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Bloggen är så bra när man vill blicka tillbaka. Blev nästan förvånad själv vad mycket det hände i år, speciellt på yogafronten. Kram

      Radera
  2. Ja, vilket år! Går inte att komma ifrån hur fort åren går, sånt som man inte låtsades om när man var yngre ;) och hur mycket vi får klämt in på 12 månader, fast vi ibland upplever att allt står stilla. Perspektiv och här&nu!
    Många kramar och allt gott inför det nya, som precis slagit ut ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja wow ett år går fort! Det gäller att njuta av varje dag! Stor kram och tackdetsamma💕

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera