torsdag 10 december 2015

Yinyoga & terminsavslut

"Laugh because that is your purpose in life. Love because that is what you came here for. Shine because that is important. Share because it is demanded of you." ~ Yogi Bhajan 
Häromdagen var det sista gången på min yogatermin. Har tunnat ut lite på tisdagar & sista gången var det bara tre fina själar där. Hade bestämt ett yogapass men eftersom de var så få & vana yogisar ändrade jag snabbt till en mer krävande kriya. Dessutom yogade jag med! I vanliga fall visar jag rörelsen & sedan kikar jag runt & ger instruktioner för att guida in i den optimala rörelsen. I kundaliniyogan justerar man (nästan) aldrig genom att ta i en elev. Eftersom de blundar & är väldigt inne i sitt eget space. Det var så fint att vi yogade tillsammans. Tacksam & glad för den stunden♥
Igår kväll gjorde jag yinyoga framför brasan hemma. Skönt att tänja ut min lite stressade & stela kropp. Jag har gått level 1 i en lärarutbildning i Yinyoga, det var ungefär samtidigt som Kundaliniyogan svepte in i mitt liv. Så gjorde jag aldrig klart examensuppgiften på den utbildningen, det krävdes bara några små ändringar i tentan men det blev aldrig av, tog liksom stopp. Inget jag ångrar idag, jag har devisen att man ska bara undervisa i det man utövar själv. Annars har man inget längst fram i salen att göra. Kram & Sat Nam

3 kommentarer:

  1. Yogabliss ♥
    Så skönt ibland att själv få yoga med sina yogisar!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir mer energi i grupp ibland, speciellt för oss som yogar själva varje dag. Kram

      Radera
  2. Håller så med dig, man undervisar bara i det man utövar! Kram kram

    SvaraRadera