tisdag 16 augusti 2016

Bloggmöte & ljudmeditation

Tänkte att jag skulle väcka den här bloggen ur törnrosasömnen som har varit i sommar. Har haft lite sug och funderingar kring skrivande under semestern. Har stannat vid funderingar än så länge.. Nu är iallafall vardagen tillbaka med besked & jag försöker få in fungerande rutiner bland disk & fyllda tvättkorgar. Imorgon börjar skolan igen & det blir skönt när tonåringarna vänder tillbaka dygnet.
Igår var det en ljudmeditation på yogastället där jag undervisar. Eva Engman som till vardags bor i New York spelade på olika instrument & sjöng samtidigt som vi låg ner & bara slappnade av. Jätteskönt & välbehövligt att ligga & slappna av en längre stund. Tiden flög förbi det kändes som en kvart men helt plötsligt hade det gått nästa en timme.
Höjdpunkten var iallafall att få träffa Annika. Vi har följt varandras bloggar nästan från början (mer än 7 år) & bor inte alls långt ifrån varandra men ändå aldrig träffats "live". Nu bara skrattade vi & kramade varandra när vi såg varann. Glädje & lite förunderligt att det känns som man känner varandra väldigt väl trots att man aldrig träffats innan.

7 kommentarer:

  1. Hjärtemöte!
    Åh, vad jag önskar att vi alla fick ses nångång. Hela sköna yogabloggbunten :) ❤️
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja det vore häärligt! Hoppas vi kommer på samma kundaliniyogaevent här framöver♥ Kram

    SvaraRadera
  3. Kärlek på det! Härligt! Kramar

    SvaraRadera
  4. p.s jag älskar ljudmeditationer också!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja allt med musik går hem hos mig♥ Stor kram

      Radera
  5. Det var precis som du skriver, höjdpunkten även om meditationen var jätteskön också :) Ja tänk så länge vi följt varandra, det är lite mäktigt! Och så skrev vi om det samtidigt <3 Stor kram!

    SvaraRadera