fredag 19 augusti 2016

Glada fötter

Fredag, regnet öser ner & jag måste ta mig till stan för att köpa byxor till yngsta dottern. Tänker att jag måste fokusera på gladsaker idag. 

Har tänkt en del på det här med vanor på sista tiden. Blir nog så när man försöker hålla sin yogadisciplin varje dag & i alla väder:). En vana jag gärna vill ha (förutom morgonyoga) är att mixa en grön drink på morgonen. Lyckas nästan aldrig för att det blir alltid lite stress när man ska skjutsa till två olika skolor. Häromdagen läste jag om att gröna drinkar är så bra för att hålla suget borta. Började tänka på när jag är som mest sugen & det är när jag kommer hem från jobbet, då slinker det gärna ner sötad yoghurt eller lite för många jordnötter. Kanske smart att ta den gröna drinken då istället. Att jag inte tänkt på det tidigare utan snöat in på att den måste vara på morgonen. Nu har jag mixat gröna drinkar varje dag när jag kommit hem från jobbet..(nu blir jag sugen på saker senare på kvällen istället...)

En vana som jag har hållit i länge nu är att smörja in fötterna innan jag ska sova. Blir glad av mina senaste kräm-fynd (på bilden). Fötterna blir mjuka & nöjda! Fötterna är viktiga, inte bara för att de ska se fina ut. Jag tycker ofta att när man är medveten om sina fötter blir man närvarande i nuet. Som i sommar när vi klättrade på varma klippor eller gick i havskanten på en lång sandstrand... Kram & Sat Nam

3 kommentarer:

  1. Känner igen detdär med att snöa in sig på att en rutin måste se ut på ett visst sätt, göras på en viss tid och ha en viss effekt... tills man inser att herregud, nu trillade jag dit igen :) Låter finemang med grön boost direkt efter jobbet, istället för onödig morgonstress. Jag gör ofta en kopp tè åt mej när jag kommer hem efter jobb, så smuttar jag på den medan jag fixar middag - då får jag motat blodsockerfallsgrisen i grind och inbillar mej att jag får en lugnare matsmältning.

    Och rena, mjuka fötter kan vara något av det bästa jag vet :)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja att försöka tänka lite utanför boxen... Jag dricker te hela dagarna på jobbet, har tom skaffat en vattenkokare på kontoret. Kram

      Radera
  2. Smart tänkt där med dina gröna drinkar. Fina burkar, jag älskar att smörja in mina fötter. Och de behöver det! Kram

    SvaraRadera