tisdag 2 augusti 2016

Semestermood & lite datortid

Som ni har märkt här har jag haft semester. Tre veckor med lite blandad kompott. Första veckan hemma bara rusade med en del måsten & ganska mycket negativa tankar hos mig. Sedan åkte vi & hälsade på släkt på västkusten/Göteborg. Välbehövligt & skönt att komma hemifrån, hann med att vila på solvarma klippor, favoritsandstranden (Olofsbo utanför Falkenberg) & lite storstadspuls. Sedan tillbaka på hemmaplan igen men med ett mycket ljusare sinne. Har fortfarande semester, det här är sista veckan men jag har öppnat datorn, därav bloggandet & även smygjobbat litegrann för att spara på en smula ledighet.
Hur har det gått med yogandet kanske du undrar? Jo då jag är inne på dag 35 med Sobagh kriya. Den har hängt med i ur & skur. Viskandes på sängkanten när vi var inhysta hos mannens bror, sent på kvällen när jag inte har tagit tag i yogan under dagen, mer sällsynt har varit riktigt långa yogastunder även om jag fick till det idag. Vet att jag själv är den som stoppar mig från att yoga, tänk att det ska vara så lätt att skjuta upp det ibland. Om några veckor är det dags att börja undervisa i yogan igen men jag stannar i mitt semestermood ett tag till..

4 kommentarer:

  1. Allt är. Sat Nam ♥
    Det häftiga med att göra en sadhana över tid, är att bli varse skiftningar och förändring. OCH inse att det enda som hindrar en är en själv. Skrämmande, naket och mänskligt!
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och sen är det också lite konstigt hur olika det kan vara. Vissa dagar håller jag på att dö för att det är så jobbigt (i armarna) och andra går det lätt. Kram!

      Radera
  2. Låter så skönt med att vila från datorn under längre tid. Jag höll upp en vecka, för att det helt enkelt blev så, men du har ju vilat längre. Och yogan ja, det är alltid krångligt när man bor hos andra och det är trångt tycker jag men bra gjort av dig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag det är trångt och krångligt och man måste ju inte yoga varje dag men nu när jag bestämde mig för en längre tid med den här kriyan då är det bara att göra! Kram

      Radera