måndag 24 oktober 2016

Yogahjälpen!

Det har väl inte undgått någon som läst här att jag har haft det stressigt på jobbet. Jo jag vet att "det är inte hur man har det utan hur man tar det".. men jag har helt enkelt haft svårt att värja mig från de arbetsuppgifter från många olika håll som växer på hög. Speciellt fredagar har blivit en sådan dag då jag har extra mycket att göra. När jag slutade jobbet i fredags hade jag en del ärenden på stan & när jag väl kom hem kände jag mig inte alls bra. Ryggen värkte, vänster sida på kroppen kändes hur stel som helst, nacken ännu värre & så en känsla av att ångesten ligger & väntar i bakgrunden..

Jag är så glad att jag har min yoga & många verktyg att använda mig av. Rullade ut mattan & gjorde ett långt & långsamt yogapass, sedan en guidad kroppsscanning med hjälp av en app som jag har & till sist gjorde jag meditationen kirtan kriya. Efter det var jag nästan människa igen.. Yogan hjälper mig att ta udden av det värsta. Sedan måste jag självklart göra fler åtgärder.. Men jag är så glad att jag har en metod som faktiskt rensar hjärnan (man har forskat mycket på Kirtan Kriyas effekt på hjärnan & den är verkligen effektiv) så att jag kan släppa saker & slappna av...

För säkerhets skull har jag även bokat tid för akupunktur, det brukar också hjälpa mig.

I morse vaknade jag tidigt av mig själv & rullade ut mattan, det är bästa starten på dagen & veckan. Kram & Sat Nam♥

4 kommentarer:

  1. Yogahjälp, åh, fint ord ♥
    Yogan är verkligen en livlina, inte minst när det är svajigt och extra blåsigt.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag letar efter ett namn till mitt lilla företag, kanske yogahjälpen kan vara nåt. Jo en livlina i alla väder. Kram

      Radera
    2. Låter som ett supernamn i mina ögon ♥ Varm kram

      Radera
    3. Kanske redan är upptaget men håller med. Kram♥

      Radera