onsdag 21 juni 2017

Att hushålla med energin, eller inte..

Igår kom jag hem från jobbet vid halv fem. Åt en tallrik yoghurt med lite frön & honung. Gick en promenad med hunden. Klippte gräs, det tog säkert en kvart innan jag fick igång gräsklipparen, skam den som ger sig, ville inte att min sjuka man skulle behöva anstränga sig. Efter att jag klippt halva gräsmattan, det tog nog en timme så började jag göra i ordning en ny odlingslåda. Fick den lysande idén att hämta "kompost" nerifrån sjön. Det är vass som har gottat till sig några år och blivit en brun sörja. Det var tungt att köra i skottkärran men lilldottern & jag passade också på att mata & sitta en stund hos andmamman & hennes ungar. Sen kom jag på att det var dags att göra mat. Slängde ihop en stor kycklingssallad på ett fat. Sen åt vi & klockan var plötsligt halv nio & jag var helt slut... Skrattar åt mig själv, så typiskt mig.. att köra all energi i bott.
Efter maten satt jag still & vilade en stund innan det var dags att lägga minsta dottern. Vid halvtio rullade jag ut yogamattan & gjorde min kriya väldigt mjukt & tillåtande. Ridå & godnatt..

Vill bara tillägga att det är så himla vackert ute nu, älskar den här årstiden♥. 

Kram & Sat Nam

4 kommentarer:

  1. Ja du, sen undrar man ibland varför man är trött och/eller inte orkar träna?! ;) Jag får hela tiden påminna mej om att jag inte måste orka allt, inte b.å.d.e hålla igång hus och trädgård o.c.h träna! Särskilt vår och sommar är ju så intensivt när man har en gård att ta hand om. Krya på gubben och må så gott själv ♥
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker ändå att jag är lugn och ingen pedant i trädgården men jag blir trött och måste påminna mig om att det är ok att vila. Gubben är på bättringsvägen, jag hoppas du också mår bättre. Stor Kram♥

      Radera
  2. Ibland går det för runt och man vill så mycket. Gillade din idé om kompost från sjön, låter logiskt. Ja sen är det den där vilan vi också ska få till! Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ofta är det så att jag vill för mycket och startar nya projekt... tidsoptimist.. Kram

      Radera