tisdag 20 juni 2017

Skoogla

Kanske någon boomerangeffekt efter studentfesten, eller bara att ladies holiday är här, eller att jag har fått köra ett enmansrace då min stackars man har blivit däckad av en infektion. Känner mig iallafall ganska trött & seg. Försöker vila & se till att yogan blir gjord, that´s it.
Förra hamnade jag framför tvn på något byggprogram. Där var en man som sov utomhus många nätter per år, han var också jättemycket ute i skogen. Han sa att han brukade skoogla (istället för att googla:-). Bara sätta sig ner & fråga skogen det man vill veta & vänta på svar.. Han sa att naturen alltid svarar i olika tecken.. 

Det längtar jag efter nu, att sitta stilla i skogen som på bilden då hunden & jag bara satt still när de andra fiskade....

6 kommentarer:

  1. Åh skoogla helt underbart ord. Låter helrätt. Känner igen mg i det utschasade tillståndet, både du och jag har ju haft rejäla fester och härliga känslor. Kanske får man bara landa i det? Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst var ordet bra! Landa är väl rätta ordet fast här snurrar tillvaron på.. Kram♥

      Radera
  2. Åh det låter underbart! Just nu hade jag önskat mig en vecka helt ensam i en stuga i skogen, vid en sjö. Tystnad. Vila och ro. I brist på annat får jag visualisera det bakom stängda ögon. ;-)
    Ha en fin vecka!
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns en enkel stuga vid min mans fiskeklubb, jag är sugen på att övernatta där fast med man och yngsta dottern annars skulle jag nog blir alldeles för mörkrädd... Kram♥

      Radera
  3. Åh, skoogla! Bästa ordet och fenomenet ♥
    Jag ska skoogla massor i sommar, tror det är svaret på mycket just nu!
    KRAM och sköt om dej!

    SvaraRadera