måndag 4 september 2017

Yogan då?

Jag har haft en härlig helg på kusten i goda vänners stuga. Vädret var strålande & vi har haft det mysigt på alla sätt.

Oftast tycker jag det är svårt att få till yogan när man är ute på vift. Men nu gör jag en kort kriya som heter Self Adjustment of the spine som bara innehåller några få stående rörelser. Insåg att jag kan kriyan utantill & innan frukost smög jag upp på klippan bakom stugan & fick till min lilla yogados både lördag & söndag.

Bättre en kort stund med yoga än ingen alls.. + att det nog är benstyrka som behövs hos mig nu. Kriyan får hänga med ett tag till. Har jag kort tid på mig kör jag bara den & om jag orkar gå upp tidigare så kompletterar jag med ryggflex innan, Sat Kriya efter & efter vilan har jag reciterat första paurin i JapJi elva gånger med hjälp av Snatam Kaur. Som en liten meditation i sig & en påminnelse om att ibland är det inte så stor idé att tänka ut hur allt ska bli.. Första raden översatt till engelska är:
You think and think 
Ten-thousand thoughts,
But not one thought
 Will give you
 What you seek.

4 kommentarer:

  1. Ibland ÄR det bara att gneta på i sin sadhana och är det något vi kan skriva under på så är det ju att do your practice and all is coming, Sat Nam ♥

    Fin bild!
    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är bara att keep up & så hoppas jag alltid att jag någongång ska hoppa upp ur sängen vid fyrasnåret och få två timmars yoga och en långpromenad med hunden på morgonen:-). Men det har aldrig hänt.. Ha ha, skrattar åt mig själv. Stor kram och tack♥

      Radera
  2. Tack för att du delade det där med tankarna idag, både här och hos mig. Det är en sån där påminnelse man behöver få med jämna mellanrum, och just idag var det ord som fastnade lite extra mycket. Jag har ju en dålig ovana att tänka och analysera alldeles för mycket. *skratt*

    Jag har också en kort kriya som passar bra innan jobb, när tiden är knapp. Ingen större utmaning men blir lite uppvärmning blir det innan en kort meditation. Sedan får jag väl försöka meditera med Insight Timer på bussen till och från jobbet. Man får ta de små stunder man får, och varför inte utnyttja det trista pendlandet till något positivt. :-)
    Och jag instämmer med NIna - fin bild!

    Stor kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de där tankarna, de lurar oss ofta. Perfekt med insight timer på bussen, jag kan stänga in mig på ett rum här och lyssna på insight timer på lunchen, det passar bra när det spöregnar som idag och det kanske inte blir någon lunchpromenad. Kram♥

      Radera