torsdag 16 november 2017

Magen och maten

Jag har alltid varit en person som är naturligt normalviktig. Det som jag har märkt senaste åren är att nu sätter sig allting på magen om jag äter lite extra. Jag borde nog inte unna mig på samma sätt längre.. äta mindre portioner undvika den där näven med jordnötter som så lätt slinker ner när man är trött efter jobbet & kanske ostmackor får vara ett minne blott.. (jag som älskar mina rågmackor med ekologisk lagrad ost..). Jag är inte rädd för några kilo extra men blundar jag för fenomenet kanske det helt plötsligt har smugit sig på för många kilo som blir svåra att få bort.

Den här veckan fick jag något plötsligt infall att bara dricka den gröna drinken istället för frukost. Sedan har jag strikt hållit mig till lunch & kvällsmat då jag ätit som vanligt men lite mer inriktning på lågkolhydratkost. Det fungerade bra i tre dagar men idag känner jag mig mycket mer hungrig, kanske slinker ner något extra i kväll. Får fundera ut en bra plan hur jag ska förhålla mig till maten för att må bra & hålla min vikt även i förklimakteriet.

Morgonyogan med Adam rullar på, 23 dagen idag & det går bra att sitta på yogamattan redan vid kvart i sex. Däremot har jag haft lite mer motstånd mot yogan den här veckan, tankarna har vandrat mer & jag har inte känt mig så inspirerad. Den sista övningen sitter vi drygt två minuter med armarna i 60 graders vinkel & handflatorna vinklade uppåt. I början tyckte jag den övningen var så lätt & jag kände mig helt avslappnad & stark nu har det konstigt nog vänt & jag tycker det är jättejobbigt att härda ut. Intressant...

Kram & Sat Nam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar