måndag 30 april 2018

Hallå

Hur är läget? Jag är ganska trött, lite huvudvärk & det kliar på mina ögonlock (lite allergi, har haft så förut & då försvann det efter någon vecka, hoppas på samma nu).

När jag får tid att sätta mig i kökssoffan titta ut genom fönstret & låta själen komma ikapp mig så tror jag ändå att jag är ganska nöjd med tillvaron.

Tillbringade helgen en timmes bilresa hemifrån på workshop med den fantastiska läraren Panch Nishan. Jag var i höstas på hennes workshop om Cold Depression & det var givande & bra på alla sätt men jag var inte helt såld. Men nu, alla hennes ord gick liksom rakt in i hjärtat♥. Det enda lite jobbiga är att hon gillar hard core yoga.. träningsvärk som heter duga i hela kroppen har jag idag...

Panch Nishan hittade kundaliniyogan som 19 åring för 19 år sedan. Hon åkte då till New Mexico & gick lärarutbildningen för Yogi Bhajan & stannade sedan på ashramet hans sista år i livet & många år efter det. Nu bor hon i Berlin med sin familj & åker runt i världen & undervisar. Det känns verkligen att hon är dedikerad & kommer direkt ifrån "källan"♥.

Några bilder från helgen, god mat, fint sällskap, vackert väder, yoga & riktigt djup meditation!







4 kommentarer:

  1. Det är något särskilt att få möta dem som lärt direkt av "källan". Kan sörja litegrann att jag hittade KY lite för sent, samtidigt vet jag ju att det inte är någon idé att tänka så. YB är ändå så väldigt närvarande.

    Jag åker till Italien i slutet av nästa vecka (äntligen) för Mind & Meditation och ävenom jag redan nu är trött på att packa (innan jag ens börjat) så kan jag knappt vänta på att vara på plats och få leva yoga och meditation 24/7 en vecka, Sat Nam!

    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Hallå, åh vad spännande med mind and meditation, lite skräckblandad förtjusning när jag ser tillbaka på min egen resa där. Det är upplyftande, härligt och tufft i en salig blandning.
    Ändå hoppfullt att Panch Nishan bara är 38 & förhoppningsvis har länge kvar att undervisa����❤️ Stor Kram

    SvaraRadera
  3. Ja visst är det underbart med dessa "källor". Båda mina huvudlärare levde med Yogi Bhajan under många år och det förmedlades något väldigt speciellt på detta vis. Kan sakna undervisningen nu då Wiveca inte undervisar längre och Bhai Himat kommer hit från USA väldigt sällan.
    Glad att du fick en fin helg! ❤️
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är fantastiskt att många som har varit i Yogi Bhajans närhet är så hängivna kundaliniyogan hela sina liv. Kram kram♥

      Radera