torsdag 5 april 2018

Yogan och livet

Påskledigheten är slut och vardagen är här igen. Glad att få ett gäng dagar med mycket lugn och ro och fint väder!

Fortsätter med min 40 dagars "Global Sadhana", den tar inte så mycket tid i anspråk ca 40 minuter på mattan varje dag. Det känns alltid som om jag aldrig yogar och mediterar tillräckligt länge. Under ledigheten var det två dagar som jag unnade mig längre sovmorgon. Att vara tonårsförälder är lite som småbarnsåren på nätterna😊 mamman måste vakna några gånger och kolla att tonåringen kommer hem... (så tacksam över appen "hitta mina vänner" då jag kan se var hon är, falsk trygghet men det känns skönt..). Nu svävade jag ut men tillbaka till yogan. Dessa dagar yogade jag tidig kväll & efteråt vilade jag med Yoga Nidra (jag tog en inspelning genom Insight timer). Det var så underbart, jag kände mig så utvilad efteråt. Fick faktiskt en komplimang av tidigare nämnda tonårsdotter när jag kom ut ur "yogarummet" att jag såg så fräsch ut trots osminkad och rufsig..

Annandag påsk hade vi tänkt åka en sväng till Ikea men solen sken så spontant packade vi ihop och drog ut till ett naturreservat i "urskogen"  till en liten tjärn. Bara det där med tystnad, att tända en eld & att bara vara laddar upp mina batterier.

Saker som bråkar lite är att jag har ganska mycket småproblem med kroppen nu. Ett knä som har mist sin rörlighet & gör ont, ryggen som värker (jag brukar aldrig ha några problem med ryggen) & även ont i mina handleder. Försöker boosta mig med bra mat nu efter påskens utsvävningar. Mer gröna drinkar med mycket ingefära & att låta bli bröd. Tänker att det ska vara positivt för mina leder. Återkommer om detta!

Kram & Sat Nam♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar