fredag 18 maj 2018

Fredag-skräckblandad förtjusning

för en tonårsmamma. Vet att 17 åringen ska på 18-års fest "på andra sidan sjön" ikväll & trots att jag litar på henne så finns det alltid en oro. Det förekommer alkohol på festerna, det ligger en farlig väg i närheten & det är långt hem & till stan. Det finns killkompisar med körkort men hur säkert kör de egentligen? Det här ständiga lilla "kontrollbehovet", att vakna på natten & vänta på att hon kommer hem.. Allt har sin tid♥

Jag försöker tänka på några ledord nu för att klara av den här tiden i mitt liv:

Ät antiinflammatoriskt (mer grönt, mer protein, inget skräp)
Rör på kroppen (stå mer på jobbet, träna lite varje dag)
Var närvarande (njuta av livet & naturen)
Meditera!

Jag säger inte att allting går helt klockrent (idag fanns det jättegoda chokladpraliner på jobbet) men ändå bra med riktlinjer. Våren kan stressa mig som igår efter jobbet när jag fick syn på alla maskrosor i gräsmattan, tvättkorgen & det som behöver plockas undan inomhus. Då gäller det att veta vad som ska prioriteras. Jag valde att satsa på kvällsmaten: en soppa med grillad paprika, lök, röda linser & tomat & steka pannkakor. Senare följde jag med tonårsdottern till utegymet i motionsspåret där hon sprang backintervaller & jag tränade lite styrka.

Något som inte fungerar jättebra nu är yogan. Meditationen blir gjord men oftast lite sent på kvällen. Är så morgontrött & vill helst inte gå att lägga mig i tid då kvällarna är så vackra. Allt har sin tid♥.
Här syns inte maskrosorna:-)



5 kommentarer:

  1. Vet inte hur många nätter jag varit orolig innan alla är hemma och safe. Styrkekram till dig!
    Min yoga är också trött, gör minimalt men njuter desto mer av skogen och trädgården helt enkelt. Som du säger allt har sin tid. Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack♥ Precis så.. man vill att de ska ha roligt men det är skönt när de är hemma och safe... Den här tiden går så fort så det är bäst att njuta av naturen, yogamattan finns kvar.. Trevlig helg och kram!

      Radera
  2. Här är en till som är urtrött! Vi får peppa varandra och vänta in tiden. Den går fort! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gör den, fast jag har ju en nioåring hemma så det är bara att vänja sig tänker jag.. Kram♥

      Radera
  3. Det är ju nu man vill trycka på paus! Så inte allt skirgrönt hinner övergå i överblommat. Jag prioriterar också nu att njuta och göra det som får mej att må bra, och ävenom "djup och intensiv" sadhana också får mej att må bra, så är närheten till naturen viktigare just nu. Har min meditation från Mind&Meditation att tugga i mej, men det får vara good enough. Helt enkelt. Absolut har allt sin tid!
    Kram, kraft och pepp med allt inkl. "tonårsbubblet" ♥♥

    SvaraRadera