tisdag 27 juli 2021

Att yoga och springa är en färskvara

 Redan mer än halvvägs på semestern! Nu är det hemester igen efter en utflykt på nästan en vecka, först på en hästgård där vi hade hyrt en häst till yngsta dottern och efter det en natt på hotell i Hjo. Boendet på hästgården var ganska spartanskt, men dottern var nöjd, mycket ridning på fantastiskt fina hästar. Vi gick långa promenader i väldigt vacker natur när hon red så det blev en aktiv resa. Hjo var en positiv överraskning, så mysigt och vi hade underbart väder.

Nu är vi hemma igen och jag försöker komma in i min vanliga yogarutin. När vi var bortresta fick jag inte till yogan och jag tänkte att jag klarar mig bra utan. Men jag märkte att jag ganska snart kom in i ett dåligt tänkande som gjorde mig mer orolig och då sömnen inte var bra pga dåliga sängar gjorde det inte direkt saken bättre.

Löpningen har inte heller blivit av, jag har inte känt mig helt i form men det är nog dumt att vänta in formen utan börja trappa upp det lite långsamt igen. Både yogan och löpningen är färskvara, om man inte gör det på ett litet tag är effekten borta.. Det går tydligen inte att leva på gamla meriter.

Sparandet är fortfarande i fokus, kanske inte en imponerade sparkvot men det går sakta framåt..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar