tisdag 6 juli 2021

Lite blå

Helgen var så lugn. Fint väder. Dopp vid bryggan hemmavid. Läsning och slappande. 

Kände mig ändå lite låg på något sätt. Inte glad och entusiastiskt som jag oftast är. Jo nu när jag läser det jag skriver fattar jag också att det kan man inte vara 24-7 men ändå ovant att inte känna mig harmonisk. Kan bero på att sömnen blev störd då en (vuxen) dotter var ute sent både fredag och lördag och jag är lättväckt eller att hormonerna som har bråkat lite på senaste tiden.. (typ pms, trodde jag var över det:-).

Försöker också att vänja hjärnan vid att inte tänka på sådant jag kanske borde köpa. Hallå, glöm inte, fokus på det jag redan har! Även om jag tycker jag är en medveten konsument som inte handlar mycket så är det skillnad på att ha ett totalt köpstopp. Man inser hur mycket reklam vi bombas med hela tiden. Tänker att det tar ett tag för hjärnan att växla fokus från det jag behöver till det jag redan har.

Häromdagen sprang jag lite intervaller med den motsträviga unghunden. Jag har lite mer ont i kroppen just nu men tror att det blir bättre av att fortsätta utmana det onda och stela. Allt blir bättre med mer cirkulation är mitt motto även om det kanske inte är sant..

Har inte kommit igång med yoga utomhus som jag brukar på sommaren men instängd i yogarummet har jag kört ett litet längre yogapass några gånger i rad nu.

Slappa

Egenfångad gös (mannen) och egensådd (jag) potatis

Min pälskling


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar