onsdag 7 juli 2021

Slår mig själv på fingrarna & lite mer om att nå mål

 Idag kom jag på mig själv med att nästan beställa en kjol från Mango. Den var på rea & jag har en likadan fast i annan färg/säsong som snart är utsliten. Det hade varit ett bra köp men när jag hade väntat en kvart klickade jag ner sidan & höll mig till köpstoppet. Puh.. det var nära ögat. Disciplin! det har jag tränat genom yogan men den träningen behövs hela tiden. Jo lite ironi blandat med allvar här... 

Tänkte på att jag härom dagen skrev om att vissa mål är lätta att nå. Borde ha skrivit att vissa mål är lättare att behålla motivationen att nå. Det här med att börja springa har egentligen varit en lång process. Innan jag började springa har jag gått väldigt många steg & jag har haft en jobbig ischias som fortfarande blommar upp ibland. Det har inte varit helt lätt men motivationen har funnits där!

Igår var jag ute & sprang igen. Unghunden var med så det blev lite bogserande en bit men jag tycker att han har bättrat sig. I morse när jag gjorde min ganska korta och oinspirerade morgonyoga så blev jag nästan gråtfärdig över hur stel jag är. Ryggen, nacken, knän, baksida lår.. usch & fy. Åldern, ärftlighet (stelisar i släkten), östrogen-tillskott & artros allting spelar nog in här. Men det gäller att inte ge upp utan att fortsätta utmana kroppen.

Tillbaka till att sätta mål så hoppas jag att spar-motivationen kommer att vara lika bra som spring-motivationen!

Matte tvingar mig att springa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar