måndag 3 januari 2022

Planering & disciplin

Jag tycker det känns hoppfullt med ett nytt år! Det känns som om man kan få en nystart. I samband med att jag har yogat och mediterat har jag nu i några dagar skrivit ner några önskningar och mål som jag har för året.

Några ord som har dykt upp är planering & disciplin. Det kanske låter lite hårt men oftast blir saker bättre om man styr upp dem! Ett område som skulle behöva det hos mig är maten. Jag älskar de gånger vi har handlat hem till söndagsmiddag men oftast har vi bara planerat fredag & lördags mat, söndag tar vi lite som det kommer. Det vill jag ändra på i år!

Igår tog jag mig själv i kragen & gjorde en stor sats tomatsoppa. Jag rostade mycket lök & vitlök i ugnen ihop med gröna oliver & någon pepperoni. Sedan mixade jag det med krossade tomater, vatten, buljong, en skvätt rödvin & sedan kokade jag det en stund med lite röda linser. Perfekt att frysa in & då har jag extra matlådor att ta till de dagar det inte blir mat över från kvällen.

Områden som jag vill ge lite extra planering & disciplin under 2022 är, ta daaa (trumvirvel)

Sparande & amortering (jo jag är på god väg men oj vad räkningar det var i januari)

Maten, storhandla, foodpreppa & söndagsmiddag.

Motionen förutom promenader behöver jag planera in tid på gymmet & att börja springa med hunden igen.

Yogan, gå upp i tid på morgonen & få yogan gjord!

Städning & ordning & reda, fortsätta rensa, organisera & tänka mer minimalistiskt.

Garderoben, hålla koll på vad jag har & lägga fram kläder kvällen innan..

Nu blir jag trött när jag läser den här listan😅😴men jag tänker att planering & disciplin ger mer vila i längden. Eller? Jag hoppas i alla fall det...

Kram💕

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar