söndag 27 mars 2022

Mitt lilla fejs & jag

 Söndag & jag har betalat våra räkningar. Jag amorterade extra på billån, betalade in extra på Volvoräkningen (pga verkstadbesök), lade undan till min buffert & sen tittade jag på kontot & fick lite ont i magen. Kommer det att räcka till resten av månaden med mannens födelsedag & andra utgifter som strumpor mm som vi har köpte genom yngsta dotterns gymnastik & allt annat..  Jo med hjälp av en veckobudget så går det säkert jättebra!

Något som jag inte behöver köpa den här månaden är hudvård. Jag tycker mycket om hudvård & har tyvärr inte hittat något märke som jag vill hålla fast i, däremot tycker jag om naturliga krämer utan alltför konstiga ingredienser. Nu har jag tagit två prenumerationer av tidningar där det ingick hudvård som skulle vara mycket dyrare att köpa & då får jag också tidningar på köpet! Sen gjorde jag fynd på HMs reahylla med ett märke som jag gillar sedan tidigare, Mario Badescu, 50 kr för en mask & 40 kr för en nattkräm, ångrar bara att jag inte bunkrade upp med fler burkar. Förra månaden köpte jag en ny Gua She sten som jag använder till ansiktsmassage & jag har sedan tidigare "koppor" som man kan använda för massage i ansiktet. Det är saker som man kan göra på egen hand för att få bättre cirkulation i ansiktet & mer glow. Jag har också börjat göra lite ansiktsyoga, nej det är egentligen inte yoga det borde heta ansiktsgympa istället. Ingen aning om det ger resultat & om jag kommer hålla i det men det är nog ett bra & gratis sätt att ta hand om sitt fejs😃😍.



4 kommentarer:

  1. Jag känner som du ibland. Kommer pengarna att räcka? Budget är bra :-)

    Jag har exakt samma ansiktskräm från Rosenserien. Köpte den där jag går på ansiktsbehandling och där de bara använder preparat från den serien. Vad tycker du om Maria Åkerberg? Jag har aldrig provat hennes krämer men har varit lite nyfikna på dem.

    Ha det gott!

    Varm kram,

    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch jag är fortfarande lite nervös för den här månaden: nu kommer alla kostnader på en och samma gång:-).

      Jag gillar Maria Åkerberg, speciellt hennes C-vitamin serum men ansiktskrämerna har jag inte riktigt fastnat för, kanske för att jag bara haft dem någon enstaka gång. Jag gillar dock att det krämerna luktar naturliga dofter.

      Tack och kram

      Ulrika

      Radera
  2. Har du testat a-creme? Finns på apotea, dryg och utan konstiga tillsatser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det har jag nog för länge sen och glömt bort den men nu kan jag prova igen. Tack för tips!

      Radera