onsdag 30 mars 2022

En riktig skitdag

 Inte ofta att jag tycker att dagar är dåliga & det är ju ett glädjeämne i sig, men idag var det inte värst bra på jobbet.

En vuxen elev blev sur när jag sa att vi inte sitter i soffan med arbetskläder & inte har fötterna på bordet. Jag argumenterade inte vidare utan gick ut på lunchpromenad med hunden men när jag kom tillbaka hade det slängts en stol & välts ett bord när ingen såg. Det gjorde mig orolig för det känns som det är så nära till våld för många personer. Nu skriver jag inte mer om det här för den här bloggen handlar inte om jobbet men nu känner jag mig trött & irriterad, & som sagt det är väldigt sällan jag känner så.

Något som också är tröttsamt är att min fot mäktar med en lunchpromenad men på kvällen blir det mer stillasittande för då svullnar foten & gör ont. Jag saknar mina kvällspromenader & det känns som att priset jag får betala är också lite extra fluff runt midjan😅..

Lite roligare saker är att en kompis i större staden hörde av sig & hade en extra biljett till Laleh på Ullevi i juni. Vips hade jag bokat tåg & hade en konsertupplevelse att se fram emot.

Jag fyndade också en billig scarf på HM som jag gillar & då blev genast garderoben lite roligare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar