söndag 24 april 2022

Lättnaden

 Idag lämnade jag in min deklaration, en sådan lättnad. Lättnad?? kanske du tänker som deklarerar som vanligt men när man har en enskild firma (om än en pytteliten sådan) så ska det göras en bokföring som ska prickas mot kontoutdraget, ett förenklat bokslut och sist deklarationen. Det är inte svårt då jag tidigare har jobbat med bokföring men det är alltid jobbigt ändå.. så skönt när det är klart!

En annan lättnad är att jag har bestämt mig för att inte undervisa något mer i yoga den här terminen. Jag har haft uppehåll sedan jag stukade foten & tänkt mig att efter påsk drar jag igång igen på söndagar. Nu är foten fortfarande inte helt bra & jag kan inte sitta med benen i kors som vi gör väldigt mycket i min yoga. Dessutom stundar maj & då brukar inte så många vara sugna på att gå in och yoga om det är fint väder. Jag hittade också en hundkurs där två av tillfällena var på söndagar. Jag har varit i valet & kvalet men nu när jag skrev på min yoga-fb-sida så känns det skönt att komma till beslut.

Förra veckan var intensiv med olika jobbmöten & sedan en träff med kollegor i Karlstad där vi sov på hotell en natt. De var väldigt festa-sugna & jag som både är kvällstrött & restriktiv med drickandet hade svårt att hänga med😜. Jo jag beställde någon öl men drack inte så mycket av den & gjorde inte mycket väsen av det. Nej jag har inga problem att säga -nej tack jag vill inte dricka! men ibland kan man bara köra sitt eget race utan att förklara sig. Däremot blev det ganska sent & det var det värt då vi skrattade otroligt mycket!!

På hotell

Nu är det sköna söndag & jag har förutom att städa tagit det lugnt.. Imorgon är det jobbmöte på annan ort & jag börjar så smått komma in i min nya tjänst. Jag hoppas det blir bra, jag behövde en förändring & nu kommer den. Kram

2 kommentarer:

  1. Känner igen känslan! Jag skickade också in min deklaration i går. Jag har också lite extra med NE-blanketten och momsdeklaration. Men nu har vi det gjort. Nu får vi båda hålla tummarna på att allt blev rätt.

    HA det gott!

    Kramen, Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hurra för oss. Vilka saker har man lite längre startsträcka med än annat.

      Kram Ulrika

      Radera