torsdag 14 april 2022

Trött skärtorsdag

Hej på er! Här kommer en hälsning från en mycket trött person. Det har varit så mycket roligt en period på jobbet & även om det är roliga saker så har det tagit energi. Nu känner jag mig faktiskt som en urkramad trasa... Kanske att lite pollenallergi eller en förkylning spökar i bakgrunden också. 

Något jag funderar på en del nu är att försöka att komma tillbaka på banan igen med regelbunden träning & näringsmaxad mat. Att ta hand om mig själv mer aktivt. Efter den stukade foten som fortfarande inte är helt bra kan jag inte gå mina långa promenader utan det får vara lite kortare rundor. Känner att jag verkligen behöver ersätta promenaderna med någon annan aktivitet.

Yogan gör jag varje morgon även om det bara är ett kort liggande pass. Det är tur det så man inte lägger av sig helt.

När jag har stressiga/trötta/oroliga perioder har jag lärt mig att vissa saker är viktiga för mig:

Att gå en promenad i dagsljus (där jag kan vila hjärnan)

Att gå och lägga mig i tid och ta en dos av magnesium innan läggdags

Att äta bättre mat med mer grönsaker

Att gå ut i skogen, bästa medicinen mot stress, ju större & tystare skog desto bättre!

Något helt annat som jag har skrattat åt i veckan är min väska. Ett tips ha inte en väska med svart foder med svarta mobiler, handskar & diverse annat. Det är verkligen som att leta i ett svart hål😂.

Kram och hej!


1 kommentar:

  1. Tack för tipsen för en trötthjärna som jag. Nu skall jag ta magnesium och gå och lägga mig.

    Kramen, Anneli

    SvaraRadera