lördag 2 april 2022

Lördag

 & imorse när jag gick upp var rödhaken på framsidan där vi har fågelmat & på baksidan på gärdet spatserade tranorna & efter en stund var det ett riktigt kackel när grågässen gick in för landning. Så väldigt tacksam att bo nära naturen. Ovanför vårt område byggs ett stort nytt villaområde där det tidigare varit gärden & en ganska risig skog. Jag såg på FB på någon lokal sida hur många ondgjorde sig över det nya området, många kommentarer både högt & lågt. Jag ger mig inte in i diskussioner på nätet & tycker väl att delvis kan det vara synd men också härligt att många får chans att bo sjönära & nära skog.

Dimma över sjön på promenaden

Här hemma hade vi inga speciella planer för lördagen. Jag skjutsade dottern till en dressyrtävling på ridskolan & kikade själv på några ekipage. I smyg drömmer jag om att hyra eller köpa en ponny till yngsta dottern men (som bloggen jag läser) är en häst ingen spargris. Sen hoppade jag in på en loppis och fyndade två mässingsljusstakar för 20 kr styck. Jo jag har haft flera mässingsljusstakar efter gamla släktingar men de har fått fötter & hamnat i döttrarnas lägenheter tror jag.

Loppisljusstakarna

Mars är verkligen ingen sparmånad, så många kostnader på en och samma gång. Några var roliga saker som tågbiljett & biljett till Laleh konsert, mannens födelsedagspresent & en ny duk till vårt slitna köksbord från HM Home. De flesta andra kostnader var bilreparationer, tandläkaren, strumpor & kakor som det var "köptvång" på genom dotterns gymnastikförening & till en klassresa mm. Det känns som om alla slantar rinner genom fingrarna. Nu vet jag att det här med sparande är mycket psykologi, det är bara att andas lugnt trots att man har lite pengar kvar på lönekontot & inte röra sin buffert..

Jag är inte rädd, jag kan spara

Jag är inte rädd, jag kan spara😅


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar