söndag 29 januari 2023

Livet idag

 Söndag förmiddag & jag sitter i soffan under en filt. Snart ska vi gå långpromenad med hunden men det är skönt att bara ta det lugn & inte behöva stressa iväg som jag gör på vardagarna.

Ska jag sammanfatta veckan har den varit allt annat än lugn. Det har varit jobbmöten på olika ställen, en bil som dottern lånade till större staden & inte startade så hon fick böter, det har varit start på yogakursen, stallet med yngsta dottern & gymmet ett par gånger. En vecka som gick i rasande fart.

Mamman som älskar hästar

Igår tänkte jag mig en lugn lördag men kände en inre stress mest hela tiden. Jag älskar mina döttrar över allt annat men ibland blir det lite mycket när alla vänder sig till mamma med alla problem ( jag är tacksam över det också!!) + att på jobbet hamnar alla problem också i mitt knä (tacksam över att vara ansvarig). Jag blev helt enkelt lite gnällig, kände att jag fick lite mjäll av stress & ett eksem som kliade på bröstet + en muskelryckning på ena sidan av axeln. Stopp jag behöver en resa till ett varmt & soligt land😅.

Annars har jag läst ut den fantastiska boken som jag tipsade om i ett annat inlägg: Färskt vatten till blommorna en fransk bok som handlar mycket om döden men ändå är vacker och hoppfull varvat med lite spänning.

Jag lånade också Hälsorevolutionens nya kokbok och tänker att jag behöver lite input till matlagningen.

På bilden hade jag stekt äppelklyftor med havregryn & honung till fika. Finns inte med i kokboken dock.

Det finns så mycket vackert att njuta av varje dag, så här såg utsikten ut från fönstret härom dagen. Nu tar vi tillvara på veckan som kommer!

Kram Ulrika


2 kommentarer:

  1. Ibland blir det bara för mycket med allt. Kan tänka ibland att jag behöver lite semester från livet. Få en paus och samla kraft och energi för att orka vara närvarande och delaktig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis så! Eftersom det inte blir någon semester till värmen får man leta efter guldkornen här hemma och snart blir det ljusare. Kram Ulrika

      Radera