måndag 23 januari 2023

& på jobbet går det också bra....

 eller inte. Förra veckan hände det saker på jobbet som gör att jag får många svåra saker att ta tag i. Suck, jag har inte den där extra energin som behövs nu i januari men ska inte klaga då det är andra som drabbas värre.

Något som går bättre är träningen. Mannen och jag har kommit igång och tränar styrketräning på gymmet några dagar i veckan. Idag tränade jag lite snabbt på lunchen, gymmet ligger granne med jobbet. Jag hann med en liten uppvärmning i trappmaskinen, det är jobbigt, rodd & sedan körde jag några axelövningar & mage innan det var dags för en snabbdusch & rusa tillbaka till jobbet & äta en blomkålsoppa med kokosmjölk som jag hittade i frysen. Jag känner att jag blir glad av att träna, jag behöver bli starkare för att orka med livet & jobbet!

Min nya kofta från rean på Arket.


2 kommentarer:

  1. Vad jobbigt att det strulade till sig på jobbet. Härligt att hinna med träning under lunchen. Det har inte jag någon möjlighet till på mitt jobb. Har trettio minuter och får ofta gå iväg för att svara på larm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar här.
      Ja, det är ofta förändringar i min bransch och vissa saker är svårare än andra. Jag har ett fritt jobb men med många bollar så jag kan själv bestämma tider, låter säkert lyxigt men jobbet hänger med 24:7 i ansvar..
      Trevlig helg önskar jag dig!
      /Ulrika

      Radera