torsdag 5 januari 2023

Pladder..

 Lite segt på bloggsidan men har i alla fall haft flera blogginlägg i huvudet men de har inte kommit vidare till tangentbordet. 

Jag har jobbat hemifrån halva dagen idag & nu har jag landat lite genom att tvätta, kolla skidskytte, damma mm iförd myskläder, en filt virad runt midjan & lammullstofflor på fötterna. Så är det när man försöker hålla elkostnader nere och har innetemperaturen på 19 grader..

Jag har jobbat den här veckan & känner mig ganska stressad inombords. Stackars jullovsledig man (lärare) & yngsta dotter har fått lite av sleven då jag har kommit in som en tornado direkt från jobbet & pratat om att frosta av frysen & dammråttor (hundhår?) som samlas i hörnen. Igår var värst då jag också fick något sorts sjukt lågt blodsocker (förmiddagsfastan som gick snett?) & kände mig helt slut efter en hundpromenad i snöstorm på kvällen, healthy life gick åt skogen & det landade i korv med bröd (inte inköpt av mig!), något gammalt julgodis & annan nödproviant jag kunde hitta i skåpen.

Annars tänker jag mycket på sparande nu & googlar aktier & olika fonder & tänker spar-strategi... En annan fundering är på att få till vardagsmaten på ett lite roligare sätt. Men först lite vila den här långhelgen..

Bild från familjens snapchat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar