onsdag 22 februari 2023

Mål, mening & träning

 Idag tränade jag på lunchen & köpte då ett årskort på gymmet. Lite surt med en utgift då jag tänker mycket på sparande nu men vi har fin rabatt genom jobbet och friskvårdspeng.

Tänker jag ett år framåt så fyller jag 55 då & min målbild är att jag ska vara en hyfsat vältränad 55-åring. Jag läste ett reportage om föredetta skidskytten Magdalena Forsberg hur hon tränade för att vara sitt bästa jag & hon var också ursnygg i reportaget. 

Jag vill träna för att känna mig stark, bli piggare men också att se bra ut (att vara en bra klädhängare😂). Det är dock ingen quickfix, nu har jag tränat 21 gånger sedan början av december & jag tycker inte att jag märker så stor skillnad. Magen är fortfarande svullen & jag har nog inte gått ner de extrakilon som fanns efter jul..

Idag sprang jag 25 minuter på löpbandet
+ lite andra övningar.

Nu tänker jag att träning är bara en del av hälsopusslet, det finns andra bitar som MATEN, yogan & meditationen men också att vila på ett bra sätt..

Dagens lunch var paella med kabanoss,
svamp & oliver, kanske inte jättenyttigt men
billigt...

Idag var det ett möte på jobbet (för hela koncernen) om organisationsförändringar. Jag kände mig lite stressad en stund där men sedan ringde min närmaste chef upp & sa att jag kunde andas lugnt & att han är nöjd med mitt arbete. Jag tycker mycket om mitt jobb som är mycket ansvar men också mycket frihet men jag vill också utvecklas mer & kanske sikta lite högre..

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som tränar! Jag har samma mål som dig. Årskort på gymmet har jag också men har inte varit där i år. Så dåligt av mig. Men heja dig!

    Varm kram,

    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anneli, tycker inte alls du är dålig det är jättesvårt att ta sig dit första gångerna men när man väl har fått in rutinen är det lätt, ända tills man får ett uppehåll av någon anledning då är det svårt igen...
      Kram
      Ulrika

      Radera