måndag 13 februari 2023

Nya tag efter roligheter

 Måndag igen & förra veckan var så händelserik att jag önskar mig att det blir lite lugnare framöver.

Två dagar förra veckan var jag på jobbmöte i Gävle. Fint hotell & trevligt att ses men det kostar på att komma lite sent i säng & att komma ur fas med rutinerna hemma. 

Andra dagen var dessutom min födelsedag så när jag kom hem på kvällen hängde det ballonger utanför dörren, mannen hade lagat biff, klyftpotatis & bea & jag fick blommor & paket. Så bortskämd! Kanske grejen är att alltid åka bort på sin födelsedag..?!

I fredags fyllde mellandotter år, minns när jag firade min födelsedag höggravid & sedan föddes hon ju två dagar efter, en förlossning som blev minnesvärd när hon nästan föddes på parkeringen utanför BB... Nu var det tredje året i rad som vi firade hennes dag med att åka till Loka Brunn på dagspa. Båda äldsta döttrarna & min mamma var med. Vi badade, pratade, vilade & åt gott i lunchrestaurangen.

Tidig kväll åkte jag till större staden & träffade några vänner för att ta något glas vin, lite mat & prata. Lyckades slita mig till bussen vid 21.30 snåret, det är alltid svårt att lämna & det är väl ett fint tecken på att det är goda vänner. 

Resten av helgen har vi tagit det lugnt förutom riktigt långa promenader + att jag har städat och tvättat en del. 

Det känns i kroppen att jag inte har ätit så hälsosamt & inte gått mina promenader varje dag förra veckan. Artrosen blir värre om jag inte sköter mig känns det som... 

Nya tag denna veckan, började med att äta en nyttig blomkålssoppa till lunch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar