måndag 27 februari 2023

Måndag & garderoben

 Då var det måndag igen & jag har faktiskt en ganska seg & oinspirerad sådan... Jag känner mig trött i kroppen, kanske för att jag tränade på gymmet både lördag & söndag. Ska jag sammanfatta träningen förra veckan så blev det tre gånger & det känns helt ok.

I fredags var jag på "tjejmiddag", vi är ett litet gäng på fyra som har haft den traditionen i många år. Det var både gott & mysigt. Hon hade gjort en fläskfilégryta som var krämig med philadelphiaost i. Den var så god!! Tyvärr hade hon inte följt ett recept annars skulle jag gärna göra den precis likadan.

En blus som jag hade glömt bort
längst in i garderoben..

Äntligen har vi lite sol & värme & det går att använda blusarna i min garderob. Jag har tänkt en del på kläder & vad jag vill köpa inklusive att jag har scrollat igenom hela Sellpy fram & tillbaka. Men sedan kom jag på några nya outfits på kläder jag redan har. Tex kan det vara fint med en sommarkjol med tjocka strumpbyxor och en tjock stickad tröja... Vi ska till Malmö i helgen & gå på First Aid Kit & då vill man gärna känna sig lite fin...

Kram Ulrika

2 kommentarer:

  1. Vilken fin volangblus! Och så inne nu. Jag tycker att beige och blått år en jättesnygg kombination.

    Lyckost dig! Jag älskar First Aid Kit, och speciellt en låt som var filmmusik, Frozen Lake tror jag den heter.

    Varm kram och tusen tack för dina kommentarer i min blogg.

    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, i vanliga fall gillar jag ganska praktiska kläder men volang har jag alltid varit svag för.

      Det ska bli mysigt att se First Aid Kit, jag märkte från förra året att konserter är minnesvärda ögonblick och det vill man gärna ha i livet.
      Kram och jag är så förtjust i din fina och proffsiga blogg!

      Radera