söndag 26 mars 2023

Klumpigt fall, migrän och snöoväder..

 Sitter i soffan under en filt och dricker ingefärste & tittar på snön som öser ner utanför fönstret. Mannen och jag hade en liten dispyt om städning men när han började städa så orkade jag bara sitta i soffan.

Veckan som gick har inte varit min bästa... Det började i tisdags kväll innan min yogaklass. Skulle bara tvätta fötterna i handfatet innan jag åkte & fastnade liksom med hälen, trillade rakt baklänges på svanskotan och tog emot mig med båda händerna.. Ok hade sådan tur i oturen att inget var brutet men det visste jag inte på natten när jag låg med värkande handled och tumme. 

Morgonen efter var det bättre så jag virade runt en gasbinda och åkte iväg på hotellträff med jobbet. Vi är ett gäng som har jobbat ihop men iom nya organisationen blir några av oss kvar som ansvariga, några har fått nya tjänster och någon fått sluta. Roligt men också lite jobbigt och känsligt för att jag har fått ta över ett område där någon får sluta. Jo vi åt en middag på hotellet och gick ut och drack någon öl och ett glas rött slank visst ner också. Kände redan där en liten varningssignal i form av huvudvärk.

Dagen efter mådde jag inte bra det är inte ofta jag får migrän men nu började den smyga på. Insåg att det var bäst att ta sig hem så fort som möjligt. Det var en ren mardrömsresa hem, totalt kritvit i ansiktet, illamående och huvudärken från ........ Sedan låg jag däckad i hela dagen, natten och halva dagen efter. Ska man se något positivt i det hela blev det väl en liten bantningskur eftersom jag bara fick i mig en banan på hela tiden...

Nu tar vi nya tag den här snöiga sommartidsveckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar