söndag 4 juni 2023

Söndag kväll

och jag sitter i soffan i uterummet. De flesta är säkert lediga imorgon pga klämdag men jag ska jobba.

Dagen har varit bra, två korta promenader, lite jobb i trädgården varvat med vila. Att leva randigt brukar de som varit utbrända prata om dvs varva aktivitet och vila och jag får tänka samma sak pga troligt diskbråck. Har inte varit på röntgen än men hos kunnig sjukgymnast som var ganska säker på diagnosen, diskbråck på L4 tror jag det var. Ska visst bli bättre efter sex veckor och det är snart!

Gårdagen var inte lika bra. Jo först var det fint för då var jag på stan med dotter och köpte skolavslutningskläder. Sen var mannen och jag till mellandotters lägenhet för hon ska hyra ut den en period för att ha råd med en resa. Vi hjälpte till att städa och packa bilen full av grejor. Både mannen och jag var trötta och irriterade. Sen köpte vi pizza för vi orkade inte laga mat och det var verkligen inte gott, note to self= jag mår dåligt av snabbmat. Sen såg vi en serie och jag åt massor med morotsstavar med dipp och då kändes det bättre..

Vi har redan tomater i uterummet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar