onsdag 30 augusti 2023

Både bra och dåligt

 Idag har jag jobbat hemifrån igen. Solen sken & jag gick en härlig lunchpromenad där jag hittade lite kantareller som jag fick bära hem i tröjan i brist på annat. Kvällens meny ska bli gös som mannen har fiskat, stekta kantareller & potatis. Nästan helt gratis.. och det är ju trevligt nu när maten är dyr!

Annars är jag så himla trött just nu & har förutom ryggskadan också ont i lederna. Speciellt i höger handen..tråkigt. Det gör också att jag känner att allt jag ska göra hemma bara är så jobbigt. Min man vill ut och fiska eller plocka kantareller och jag bara ser allt som behöver göras. Städning, tvätt, trädgården mm..Jag känner mig helt enkelt tjatig för att orken inte räcker till. Vissa grejor känns som en enmanshow fast så är det inte riktigt men mycket hemma landar faktiskt på mig.

I morse skulle mellandotter åka på en månads resa till Bali, tyvärr vaknade hennes reskompis med 40 graders feber och halsfluss. Min dotter fick helt enkelt boka av och boka om. Vi tyckte så synd om henne men hon verkligen tog tag i och löste alla problem. Nu hoppas jag att det går bättre om några dagar då de har bokat nytt flyg. Äldsta dottern började också nytt jobb idag i Stockholm dit hon ska flytta. Så stolt över mina döttrar på alla sätt och vis! 

Fluffsvansen på promenad

Lite kantareller!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar