onsdag 3 april 2024

Kroppsarbete & sommartid

 Jag brukar ha lite svårt för det här med sommartid då jag tyvärr inte är någon morgonmänniska (trots att jag höll på mer aktivt med yoga i många år där morgonyoga är det åtråvärda:-)

Nu gjorde jag så mycket "kroppsarbete" på annandag påsk så jag rasade i säng tidigt och då kändes det inte lika illa att gå upp "en timme tidigare". Vaddå kroppsarbete? Jo jag började med att jobba i trädgården hela förmiddagen, sen gick jag en långpromenad med hunden, sen åkte jag till stallet och mockade och packade hö, plockade gammal hästbajs till gödsel i en säck & toppade det hela med att rida en stund på hästen. Ja sen blev det ytterligare en promenad med hunden....

Just nu går jag inte på gymmet men använder kroppen en del ändå....


Bildbevis på min rensade & gödslade perennrabatt.
 En av tre så jag har lite jobb kvar...

Idag har jag jobbat hemifrån & tagit det lugnt mellan alla mail och samtal. Jag ska på jobbresa nästa vecka med start på söndag & då behöver jag någon dag som det är tyst omkring mig. Tacksam för min vackra utsikt & för lunchen med fisksoppa som vi gjorde igår = Gott!



1 kommentar:

  1. Hej,
    Det finns få saker som man känner sig så nöjd med som när man har utfört kroppsarbete. Vad fint med nykrattad trädgård. Jag förstår att sömnen kom lätt och tidigt efter en sådan dag, och en massa frisk luft på det.

    Ni bor så otroligt vackert. Älskar att se vatten från huset. Nu bor jag på en gård utan vattenutsikt för första gången på jättemånga år.

    Mums vilken soppa.

    Ha en fin dag!
    Varm kram,
    Anneli

    SvaraRadera