torsdag 15 augusti 2024

Chockartad väckning...

Tjohej! Jag lever! Ja nätt och jämt på grund av att jag börjat jobba och då vi ska tömma en jättejättestor verkstad på allt så sliter jag nästan ihjäl mig. Nu ska jag inte skriva mer om jobbet men det upptar en stor del av min tankeverksamhet just nu (tyvärr även på natten..).

I början av veckan var jag på jobbresa (förlåt mer om jobbet) i Göteborg. Andra natten på hotellet så vaknade jag av ett väldigt alarm. Herregud vilket högt alarm jag hade på mobilen hann jag tänka innan jag insåg att klockan var tre på natten och att det var brandlarmet. Eftersom jag bodde på sjätte våningen så kändes det som det var bråttom ut dock fungerade inte hjärnan så bra när man är helt nyvaken och larmet vrålar i hela byggnaden... Blev en snygg outfit med rosa nattlinne, orange kofta och kostymbyxor, barfota och jag fick med mobilen också. Alla gäster stod utanför en stund med blinkande brandbilar innan de kunde säkra byggnaden och inse att det var falsklarm.. Sedan var det inte så lätt att somna om.. 

Påminnelse, nästa gång jag bor på hotell ska jag ha en plan för vad man tar med sig och på sig om det händer igen... 

Sista veckan på semestern var vi på Rhodos och det var faktiskt helt underbart, men det kanske jag skriver om en annan dag.

Utsikten från vår veranda

2 kommentarer:

  1. Du fick iallafall på dig kläder. En annan hade säkert sprungit ut utan kläder... :-P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, första instinkten var att bara ta täcket... tur att jag hann tänka ett varv innan dess.

      Radera